Otyłość brzuszna – jak sobie z nią radzić w nowoczesnym świecie?

otylosc-brzuszna-jak-sobie-z-nia-radzic-w-nowoczesnym-swiecie

Czasy, w jakich dzisiaj żyjemy, mają ogromny wpływ na nasze zdrowie oraz naszą kondycję każdego dnia. Czasem jednak sami sobie jesteśmy winni stanu, w jakim się znajdujemy oraz w jaki czasem sami się pakujemy, bez niczyjej pomocy. Dużo mów się dzisiaj o konieczności prowadzenia zdrowego trybu życia, o którym wie chyba dosłownie każdy, ale który nie jest przez każdego przestrzegany, co powoduje problemy między innymi z nadprogramowymi kilogramami, których później usilnie staramy się pozbyć. Otyłość to kwestia, z którą najczęściej walczymy głównie dla naszego dobrego wyglądu oraz samopoczucia zupełnie zapominając, że w grę może wchodzić zdecydowanie więcej, ponieważ czasem nawet nasze zdrowie czy życie.

Jak otyłość wpływa na nasze zdrowie?

Najpierw cieszymy się, kiedy dostajemy naszą pierwszą po studiach, wymarzoną pracę, która w dziewięćdziesięciu procentach polega na siedzeniu przez osiem godzin za biurkiem i przed monitorem. Wraz z biegiem czasu rozleniwiamy się i zaczynamy korzystać z udogodnień, jakie daje nam cywilizacja, a więc z samochodu, windy czy ruchomych schodów, aktywność fizyczną ograniczając do absolutnego minimum. Jeśli dodać do tego również nieregularnie spożywane posiłki, niewielką ilość snu, stres czy spożywanie produktów sztucznie przetworzonych, przed nami jest już jedynie prosta droga, na końcu której czeka na nas zawał serca, nawet w bardzo młodym wieku.

Niewłaściwe produkty to również zagrożenie odkładania się złego cholesterolu w żyłach, gorsze samopoczucie, ale także problemy ze stawami i kośćmi, które zmuszone są radzić sobie ze zwiększoną masą, której wciąż szybko przybywa i do której nie są w żaden sposób przyzwyczajone.

Jakich produktów unikać?

Otyłość brzuszna w pewnej mierze jest powodowana przez nasz sposób odżywiania się oraz zapychania się niezdrowymi przekąskami zamiast przygotowywania pełnowartościowych posiłków z produktów, które są dla naszego organizmu zdrowe oraz wskazane. Wśród składników najczęściej powodujących szybkie przybieranie na masie właśnie w okolicy brzucha są rafinowane, a więc oczyszczane mechanicznie ziarna, które znajdziemy w białym pieczywie wszelkiego rodzaju – ich działanie jest identyczne jak w przypadku białego ryżu czy makaronu.

Zdecydowanie lepiej więc zainwestować w pełnoziarniste produkty, w których nie brakuje dobroczynnego dla organizmu błonnika. Spore ilości tłuszczu zapewni nam również spożywanie tłustych potraw, smażonych na głębokim oleju, a więc wszelkie frytki czy placki ziemniaczane, ale również ziemniaki czy puree z masłem lub z boczkiem – tego zdecydowanie należy się wystrzegać dla własnego zdrowia oraz dobrego wyglądu i samopoczucia.

Warto również pamiętać, że stosowane powszechnie diety odchudzające nie skupiały się na jedzeniu jedynie powierza czy jakiegoś jednego, konkretnego produktu, ponieważ takie działa szybko dadzą wprost przeciwny efekt. Jeśli chcemy zabezpieczyć się przed możliwością  zawału serca, musimy postawić przede wszystkim na regularną aktywność fizyczną – choćby regularne spacery, na przykład właśnie do pracy, a także na zbilansowaną dietę, zawierająca dużą ilość świeżych owoców oraz warzyw, a także chude mięso, nabiał czy pełnoziarniste, nieprzetworzone produkty.

Powiązane wpisy